Nejedná se o žádný pokoutní, amatérský a nelegální zásah do motoru, ale o chiptuning prováděný profesionálně a v souladu s právními normami. Je to nová progresivní metoda prováděná s využitím moderních přístrojů, která vede ke zvýšení výkonu motoru. Chiptuning lze provádět na všech typech automobilů, které běžně jezdí po našich silnicích.
Konkrétně řečeno spočívá tato metoda v úpravě softwaru řídící jednotky motoru a jeho cílem je zlepšit točivý moment a zvýšit výkon. Zároveň se docílí také snížení spotřeby pohonných hmot, které může v ideálním případě činit až 15%. V žádném případě neutrpí při chiptuningu životnost motoru ani jeho příslušenství. Rovněž úroveň emisí zůstává po zásahu v souladu s normami platnými jak v Česku, tak i v ostatních členských zemích EU.
Jak se chiptuning provádí
Samotnému zásahu předchází přesné měření výkonu motoru ve válcové zkušebně. Součástí měření je také zjišťění stavu motoru. Pokud jsou odhaleny jakékoliv závady, musí se bezezbytku odstranit, což je hlavní předpoklad správně provedeného chiptuningu. Výsledky měření jsou předány zákazníkovi v podobě grafu, který je pak součástí protokolárního záznamu. Ten slouží jako doklad, na jehož základě lze kdykoliv bez problémů a bezpečně vrátit parametry motoru na původní hodnoty. Doklad je nutný i v případě vyskytnutí závady na novém vozidle v záruční době. Výhodou těchto záznamů je, že po odstranění závad se majitel vozidla může dostavit k nahrání dat se zvýšeným výkonem do kteréhokoliv servisu, a ne pouze do toho, který chiptuning prováděl. Podmínkou však je, aby tento servis disponoval příslušným technickým vybavením, se kterým je možné provádět zvýšení výkonu motoru.
Na jakých autech lze chiptuning provádět?
Zvýšení výkonu motoru touto metodou lze provádět prakticky na všech typech vozidel bez ohledu na pohon. Pochopitelně je třeba brát v úvahu stáří a aktuální technický stav daného vozidla. Tuning motoru není jen samoúčelným zásahem bez viditelných výsledků. Odborně a správně provedený zásah se projeví lepší dynamikou, akcelerací a rychlejším náběhem otáček motoru, to vše za současného snížení spotřeby pohonných hmot.